torsdag 4 oktober 2012

Sett på stan

Jag har blivit utmanad med att ha veckotema (det innebär inte att det är uppdatering varje dag, men en teaser för både mig och er).
Det är bara min fantasi som kan sätta stopp..

Jag om min goda vän Miriam tog en promenad imorse, i regnet och genom humlegården som var smått lerig. Man kan säga att det inte var många fler som tänkte att det satt fint för en promenad eftersom humlegården i stort sett var folktom.

På vår väg tillbaka stannade vi till vid ett mycket trevligt café för en kopp kaffe. Jag tror att det var en gammal fabrikslokal av något slag. Väldigt tilltalande och mycket intressant när jag i mina tankar slår ihop det med sociologin. Bevarande och omhändertagande av gamla miljöer som blir till moderna inneställen. Fascinerande

1 kommentar: