onsdag 9 maj 2012

Vissa lektioner går jag igång ordentligt. Det blir så när jag får en idé. Jag börjar tänka, tankarna snurrar runt och efterforskning börjar ta vid.

Jag har under en tid tänkt över att ha en kolonilott. Eftersom jag bor centralt utan balkong är det ett av mina möjligheter för att kunna odla, det blir verkligen närproducerat! Jag jag började söka lite på vad det finns för möjligheter att kunna odla inomhus. Sånt där är verkligen något ja tycker är kul. Jag tycker om att laga mat, baka, safta och sylta då ja vet vart produkterna kommer från. Utan konserveringsmedel plus att jag som sagt tycker det är väldigt kul. Jag ser det också som en möjlighet också att sakta ner. Jag gillar inte, och mår heller inte bra av att stressa eller leva i snabbkonsumtionen. Maten gör ju också att jag äter bättre och då också mår bättre. Inte så konstigt..

Jag tar gärna emot tips på hemmaodling (både inne och utomhus)
Och om det kanske finns böcker, hemsidor, tidningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar