lördag 5 maj 2012

Om knappt en timma väntas finbesök till mig och min vän som jag bor med. Några tjejer 10-12 år från kyrkan ska vi gästas av. Vi ska ha kul tillsammans och smaska på fika. Jag minns hur viktigt det var för mig med äldre tjejer som var förebilder och som såg mig. Jag tror verkligen att det är viktigt. Fortfarande är det väldigt viktigt för mig med äldre (primärt kvinnor) som jag kan se upp till, leva nära och få dela gemenskap och ta del av deras livserfarenheter. De sitter inne på en sån otrolig vishet! Det är inte lätt att växa upp, oavsett vilken miljö man kommer från finns det alltid saker som är jobbigt eller svårt. Då är det så skönt att kunna höra att man inte är den enda i världen som tyckt att just den specifika saken är jobbig. Samtidigt finns det väldigt många som är yngre än jag som också fått lära mig ett och annat om livet. Barns totala enkelhet att se på saker är så befriande. Varför ska en vuxen alltid krångla till det så mycket..?

1 kommentar:

  1. Men så bra!! Sånt gillar jag. Hoppas ni får en trevlig eftermiddag!
    Kram

    SvaraRadera